Recruto är ett viktigt stöd i Jeanettes dagliga  arbete på överförmyndarenheten i Lund, inte minst i rekrytering och matchning

Efter att ha jobbat inom vården i många år gjorde Jeanette ett karriärbyte 2016 då hon började på överförmyndarenheten i Eslöv. Drivkraften då som nu var att kunna hjälpa människor som på ett eller annat sätt har det svårt i samhället.

I sin roll som administratör jobbar Jeanette med flera olika delar i verksamheten. En stor del av arbetet handlar om rekrytering, utbildning och kontroll av nya ställföreträdare.

– När Eslöv och Lund slog samman sina verksamheter så tog vi med oss Recruto från Eslöv in i samarbetet. Vi tyckte att det fungerade mycket bra och ville fortsätta att använda det efter sammanslagningen. Recruto är ett viktigt stöd i mitt dagliga arbete, inte minst i rekrytering och matchning, säger Jeanette.

– Innan Recruto jobbade både Eslöv och Lund med rekrytering genom att ringa kontakter på en intresselista. Vi mer eller mindre tiggde och bad om att de skulle ta ett uppdrag vilket gjorde att ställföreträdarna kände sig tvingade. Med Recruto kan ställföreträdaren själv bestämma och välja när och om de vill ta fler uppdrag.

Idag har Eslöv och Lund 565 ställföreträdare inne i Recruto och antalet växer stadigt. Alla intresseanmälningar för nya uppdrag går via Recruto. Att informationen finns strukturerad och samlad på en plats ser Jeanette som en stor fördel.

– Vi samlar all information om ställföreträdarna digitalt i Recrutos kompetensbank. Vi kan till exempel filtrera och kategorisera, samla information om kontroller och utbildningar, göra noteringar om dem som kan och vill ta fler uppdrag eller pausa ställföreträdare. Man kan göra väldigt mycket i Recruto.

Alla aktuella uppdrag publiceras på kontorets digitala anslagstavla. Även de svåra och komplicerade uppdragen. En stor del av uppdragen hittar snabbt en matchning, några tar lite längre tid.

– Jag upplever att de yngre som kommer in nu som nya ställföreträdare, som kanske jobbar inom socialpsykiatrin LSS och har med sig erfarenhet av att jobba med till exempel missbruk, gärna tar de svårare uppdragen. De akuta uppdragen brukar vi lösa ganska snabbt, det finns många som ställer upp.

Utvecklingen av Recruto drivs av användarnas behov och önskemål om funktionalitet. Vi på Recruto försöker så långt det är möjligt att tillgodose önskemålen. Ett önskemål som Jeanette har handlar om statistik.

– Jag skulle vilja, på ett enkelt sätt, kunna plocka ut statistik eller en rapport från Recruto på till exempel hur många uppdrag som ligger ute, när de publicerades, och hur många intresseanmälningar som gjorts. Det skulle vara till stor hjälp för oss när vi ska redovisa för nämnden eller skickar underlag till tingsrätten.

Recruto är utvecklat för användare av användarna. Feedback är oerhört viktigt för att fortsätta den löpande utvecklingen av tjänsten. Det är en hjärtesak för Recruto att lyssna och lära.

Senaste inläggen

Glad sommar från Recruto!

Förhoppningsvis är du redan lite solbränd och lagom utvilad 😊 Vi på Recruto vill bara passa på att önska dig härliga dagar och somriga upplevelser

Läs mer »

Prenumerera på Recrutos Nyhetsbrev

Få dem senaste uppdateringarna, exklusiva erbjudanden samt spännande nyheter om rekryterings- och bemanningsprocesser.

Dela det här inlägget med dina vänner

Är du ett företag och har frågor om Recrutos webbaserade verktyg?

Perfekt! Som företag är du välkommen att ringa oss på: 031 - 799 90 65

Recruto är en systemleverantör och tar endast emot frågor via epost från jobbsökare och personer som jobbar i Recruto-appen.
dagar :
timmar :
minuter :
sekunder

💌 Dela kärleken – vi delar kostnaden!

Hämta din 50% rabatt - bara i februari!