Karriärsidan gör att våra kunder som använder Recruto Rekryteringsverktyg kan visa upp sitt företag och sin identitet på ett enkelt och snyggt sätt. Du ska inte behöva vara en webbdesigner för att få till en snygg karriärsida.
Tänk ”Skandinaviskt”
När vi skulle ta fram den senaste designen av karriärsidan – det skulle vara minimalistiskt men ändå funktionellt och definitivt stilrent. Era färger smyger sig in i designen på ett subtilt sätt så att det blir precis i en lagom mängd för användarna att fånga upp.
Det positiva med ”negativt utrymme”
Det tomma utrymmet runt innehållet, även kallat för vitt utrymme, utgör en grundläggande roll genom att låta designen andas genom att minska mängden text och funktionella element som användarna ser på en gång.
Vi vill visa att det går med små medel att uppnå mycket. Känns det abstrakt så här långt? Låt dig inspireras av exemplet nedan.
Klicka här för att se ett exempel på hur en karriärsida kan se ut.
Plocka russinen ur kakan
Du väljer fritt hur många av karriärsidan element ni behöver eller vill använda för att framföra ditt företags budskap. Ni behöver därför inte känna en press att ni ska ha redo bilder, filmer eller färdiga texter för att lansera er karriärsida. Företagets logga, en huvudbild och lite om företaget kommer att tillsammans med era annonser visa en fullt funktionell karriärsida fram tills att ni är redo att fylla ut den med mer information och innehåll. Dock föreslår vi att ni kikar över er karriärsida och gör små justeringar som snabbt och enkelt skapar mervärde. Redigering görs via Kontrollpanelen -> Karriärsida.
Mycket nöje önskar Team Recruto!