I början av 2020 satte sig Recruto-teamet ner vid ritbordet för att påbörja ett av våra viktigaste projekt hittills – att re-designa våra verktyg för att skapa ett ännu smidigare och enklare arbetsflöde för våra kunder.
Vi satte våra egon åt sidan och bestämde oss att utgå från åsikter vi värderar högst – användarnas. Vi gjorde flera kundundersökningar för att kunna göra en grundlig analys över vilka produktegenskaper som påverkar användarupplevelsen.
Precis som många andra kunde vi inte föreställa oss vilken inverkan pandemin skulle ha både på samhället och sättet vi jobbar på. Vi började ifrågasätta hur den framtida arbetsplatsen skulle se ut och om vi inte längre behövde vara begränsade till våra kontor.
Tekniken utvecklas ständigt och det var viktigt för oss att tänka framåt och att våra verktyg kan komma att användas vid olika kontextskiften – det vill säga arbetsplats, hemmet och i de temporära miljöer som förekommer vid tex affärsresor.
Det var även viktigt för oss att skapa en förståelse för vilka produktegenskaper som ger en negativ användarupplevelse hos användarna oberoende av kontexten och eliminera dessa.
Följande ledord utkristalliserades efter våra kundundersökningar:
”Bra översikt, enkelt och snabbt”
Med hjälp av ovan ledord har vi jobbat målmedvetet. Strax i mål och vill du vara en del av vår testpanel när vi smygsläpper nästa version av Recruto är du välkommen att anmäla ditt intresse genom att skicka ett mail till oss.