Kontakt
Villkor
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Körkort
Personbil
Ansökan
Sista ansökningsdag
2025-03-05
Publiceringsdatum
2025-02-05
Söker du ett arbete där du kan göra skillnad varje dag på jobbet? Här får du en varierad arbetsdag där ingen dag är den andra lik, och där din insats verkligen räknas. Carelli assistans strävar inte bara efter att ge bästa möjliga assistans, utan också efter att vara en arbetsgivare som våra anställda trivs och utvecklas hos.
Som områdeschef har du det yttersta ansvaret för kundens personliga assistans, dess kvalité och genomförande. Du har även arbetsgivaransvaret för de personliga assistenter som arbetar i dina kundgrupper, och verkar för en god arbetsmiljö och utveckling för dina medarbetare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
· Bygga och utveckla starka relationer genom regelbunden kontakt med kunder, där du säkerställer att deras assistans alltid håller hög kvalitet och anpassas efter individuella behov och önskemål.
· Säkerställa att assistansen genomförs enligt vårt ledningssystem, gällande lagstiftning och med kunden i fokus.
· Ha ansvar för budget och ekonomisk uppföljning, där du skapar förutsättningar för en hållbar och kvalitativ verksamhet.
· Leda, stötta och utveckla personalen – du ansvarar för att bygga engagerade team och skapa en positiv arbetsmiljö.
· Hantera dokumentation i våra verksamhetssystem och säkerställa att administrationen håller hög kvalitet.
Vem är du?
Som person är du en relationsskapare och du finner det enkelt att kommunicera med människor oavsett bakgrund. Du är en riktig problemlösare och är det något du inte kan, så har du inställningen att du kan lära dig. Du gillar att arbeta i team likväl som självständigt samt är generös med att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.
Vad får du av oss som arbetsgivare?
Ett meningsfullt och utvecklande chefsuppdrag – där du får leda och påverka i en verksamhet som verkligen gör skillnad i människors liv.
Ett starkt team och en varm gemenskap – du blir en del av ett engagerat gäng med kunniga och stöttande chefskollegor.
Flexibilitet – möjlighet att delvis arbeta på distans för en bra balans mellan arbete och fritid.
Kompetensutveckling – vi satsar på dig! Genom introduktion, utbildningar och fortbildning får du rätt verktyg för att lyckas i din roll.
Hälsa och friskvård i fokus – vi bryr oss om ditt välmående och erbjuder friskvårdsbidrag för att du ska kunna ta hand om både kropp och knopp.
Kvalifikationer
Erfarenhet inom vård och omsorg, gärna inom personlig assistans
God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift, med förmåga att anpassa ditt budskap till olika målgrupper.
Trygg i att använda verksamhetssystem och IT-verktyg, samt har lätt för att lära dig nya digitala system.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra.
Strukturerad och lösningsorienterad – du har lätt för att planera, prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt.
God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift, med förmåga att anpassa ditt budskap till olika målgrupper.
Trygg i att använda verksamhetssystem och IT-verktyg, samt har lätt för att lära dig nya digitala system.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra.
Strukturerad och lösningsorienterad – du har lätt för att planera, prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt.
Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i en ledande roll, gärna med ansvar för budget, personal och arbetsmiljö.
Kunskap om LSS och de lagar och riktlinjer som styr personlig assistans.
Eftergymnasial utbildning exempelvis socionom, beteendevetare.
Kunskap om LSS och de lagar och riktlinjer som styr personlig assistans.
Eftergymnasial utbildning exempelvis socionom, beteendevetare.
Övrigt
Körkort behörighet B är ett krav.
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!