Kontakt
Villkor
Anställningsform
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Körkort
Personbil
Ansökan
Sista ansökningsdag
2025-02-21
Publiceringsdatum
2025-01-09
Vill du forma framtidens kommunikation för Svenska kyrkan på Gotland? Som kommunikationschef för Visby stift får du möjligheten att kombinera kreativitet och strategi för att stärka kyrkans varumärke med starka värderingar, bidra till samhället och lyfta Gotlands unika kulturarv.
Arbetsuppgifter:
• Utveckla och implementera strategier för kommunikation och marknadsföring som stärker Svenska kyrkan och Visby stifts
varumärke.
• Planera och genomföra kampanjer och projekt via olika kanaler som uppmärksammar kyrkans roll och betydelse för såväl
• Planera och genomföra kampanjer och projekt via olika kanaler som uppmärksammar kyrkans roll och betydelse för såväl
individen som samhällsutvecklingen.
• Främja kommunikationen inom stiftet tillsammans med pastoraten utifrån Svenska kyrkans gemensamma kommunikationsplan.
• Leda och inspirera teamet för kommunikation och marknadsföring.
• Skapa samarbeten med lokala och nationella aktörer för att stärka kyrkan som aktör i Gotlands besöksnäring.
• Utveckla och målgruppsanpassa den digital kommunikationen.
• Arbeta med fundraising och olika insamlingsaktiviteter.
• Främja kommunikationen inom stiftet tillsammans med pastoraten utifrån Svenska kyrkans gemensamma kommunikationsplan.
• Leda och inspirera teamet för kommunikation och marknadsföring.
• Skapa samarbeten med lokala och nationella aktörer för att stärka kyrkan som aktör i Gotlands besöksnäring.
• Utveckla och målgruppsanpassa den digital kommunikationen.
• Arbeta med fundraising och olika insamlingsaktiviteter.
Vi söker dig som har:
• Högskoleexamen inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
• Minst 5 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.
• Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och vårda varumärken.
• God kunskap om kulturarv och besöksnäring.
• Erfarenhet och passion att leda och inspirera andra till framgång.
• Minst 5 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.
• Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och vårda varumärken.
• God kunskap om kulturarv och besöksnäring.
• Erfarenhet och passion att leda och inspirera andra till framgång.
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av att arbeta med fundraising eller insamlingskampanjer.
• Har arbetat inom en organisation med starka kulturella eller samhälleliga kopplingar.
• Har kunskap om hur kyrkan arbetar och vad den står för.
• Har arbetat inom en organisation med starka kulturella eller samhälleliga kopplingar.
• Har kunskap om hur kyrkan arbetar och vad den står för.
Vi tror att du är:
• En kreativ tänkare som samtidigt har en stark strategisk förmåga.
• En inspirerande ledare som bygger förtroende och främjar samarbete.
• Engagerad och passionerad för kulturarv, samhällsfrågor och kyrkans roll i lokalsamhället.
• Strukturerad och analytisk, med förmåga att omvandla idéer till verklighet.
• En tydlig och lyhörd kommunikatör som skapar engagemang både internt och externt.
• En inspirerande ledare som bygger förtroende och främjar samarbete.
• Engagerad och passionerad för kulturarv, samhällsfrågor och kyrkans roll i lokalsamhället.
• Strukturerad och analytisk, med förmåga att omvandla idéer till verklighet.
• En tydlig och lyhörd kommunikatör som skapar engagemang både internt och externt.
Ett krav för tjänsten är att du är medlem i Svenska kyrkan och att du har körkort.
Vi erbjuder:
• En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
• Möjlighet att göra skillnad inom kyrkan och samhället.
• Konkurrenskraftiga anställningsvillkor.
• Möjlighet att göra skillnad inom kyrkan och samhället.
• Konkurrenskraftiga anställningsvillkor.