Interim MarCom Project Manager

Gävle

Interim MarCom Project Manager

15 dagar kvar

Kontakt

Nathalie Löfvenmark

Rekryteringskonsult

0733447294

Maila mig

Villkor

Anställningsform

Behov / tim

Varaktighet

6 månader eller längre

Arbetstid

Varierande

Lönevillkor

Fast

Ansökan

Sista ansökningsdag

2024-12-08

Publiceringsdatum

2024-11-19

Vill du vara en del av ett engagerat team där samarbete och stöd är nyckeln till framgång?

Till vår kund i Gävle-Sandviken området söker vi dig som vill ta dig an uppdraget som Interim MarCom Project Manager.

Är du egenföretagare med kvalificerad erfarenhet inom området och vill samarbeta med oss i detta uppdrag välkomnar vi din ansökan redan idag!

Ditt uppdrag
Som Interim MarCom Project Manager hos vår kund kommer du att spela en central roll i att planera, producera och samordna marknadskommunikation i linje med företagets varumärkesstrategi. I nära samarbete med Marketing Communications Manager och andra interna samt externa team kommer du att bidra till att stärka företagets varumärke och säkerställa hög kvalitet i samtliga leveranser.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Projektledning och samordning – contentproduktion
    Leda och koordinera contentproduktion i enlighet med företagets marknadsföringsstrategi. Säkerställa att projekt levereras i tid, håller hög kvalitet och följer företagets varumärkesprofil vad gäller visuell och språklig kvalitet.
    Skapa målinriktat och engagerande innehåll, inklusive texter, copy och presentationer, för olika kanaler såsom tryck, digitala medier, sociala medier, nyhetsbrev och kampanjer.

  • Webbinnehåll
    Utveckla och regelbundet uppdatera innehåll på företagets webbplats för att förbättra användarupplevelsen och öka engagemanget.

  • Agera stöd vid mässor och event
    Bidra till planering och genomförande av mässor, events och andra marknadsföringsaktiviteter.

  • Presentationer och material
    Utveckla inspirerande presentationer och marknadsföringsmaterial som stödjer företagets sälj- och marknadsföringsinsatser.


Din profil
Vi söker dig som är interimskonsult och har dokumenterad erfarenhet av contentproduktion och grafisk kommunikation. Du har bred erfarenhet från att arbeta med digital marknadsföring, annonsering och kampanjer samt erfarenhet av webbpublicering. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att hantera tryckprocesser, layout och formgivning. Du är van att arbeta i en internationell miljö, koncernspråket är engelska och du ingår i ett globalt team.
 
Som person är du engagerad och strukturerad med förmåga att skapa och koordinera anpassat content till kundens olika målgrupper. Vidare ser vi att du är en van projektledare som trivs att arbeta med texter, copywriting såväl som med presentationer och trycksaker.

Övrigt
Tidsperioden för uppdraget är cirka 6 månader med chans till förlängning. Sysselsättningsgraden kan anpassas beroende på tillgänglighet och erfarenhet men uppskattas att vara cirka 60-80% av en heltidstjänst. Med fördel kan du vara fysiskt på plats hos kund några dagar i veckan men den geografiska placeringen är flexibel. Start av uppdraget är vid årsskiftet.

Välkommen med din ansökan! 

Registrera ditt CV och personligt brev, presentation till kund sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. 
Ansök här
Sista ansökningsdag 2024-12-08

Känner du någon som borde se denna annons? Dela!

Om företaget

Balkefors & Ponsiluoma är ett rekryteringsföretag med stark lokal förankring i Gävleborg och Dalarna. Vi erbjuder kvalitetssäkrade chefs- och specialistrekryteringar och interim management. Vi vill utgöra våra kunders långsiktiga samarbetspartner som förstår deras verksamhet och utmanar deras kompetensbehov. Vår strävan är att vara objektiva i vår rådgivning genom att vara skarpsynta, lösningsfokuserade och relationsskapande. För dig som kandidat är vi en naturlig länk och rådgivare till en ny utvecklande utmaning genom vårt stora kontaktnät och lokal kännedom. Vi tar vår uppgift att verka för regionens utveckling och tillväxt på allvar, vilket vi odlar genom omvärldsbevakning och stor nyfikenhet. Bolaget bildades 2016 efter mångårig erfarenhet från branschen, vilket gör att vi har ett gediget kund- och kandidatnätverk i hela regionen inom privata och offentliga verksamheter. Vi är tre anställda och utgår från vårt kontor på Alderholmen i Gävle.

renew access