Verksamhetsutvecklare digital post

Stockholm

Verksamhetsutvecklare digital post

3 dagar kvar

Kontakt

Mitra Frost

073-640 92 39

Maila mig

Villkor

Anställningsform

Tillsvidare

Varaktighet

Tillsvidare

Arbetstid

Heltid

Lönevillkor

Fast

Ansökan

Sista ansökningsdag

2024-11-24

Publiceringsdatum

2024-11-12

Vill du arbeta med digitalisering som förenklar vardagen för privatpersoner, företag och offentlig sektor? Fler än sex miljoner privatpersoner och företag har en digital brevlåda dit de kan få post från offentliga aktörer digitalt istället för på papper. Detta är möjligt tack vare Mina meddelanden som är namnet på den myndighetsgemensamma infrastrukturen för säker digital post. Digg ansvarar för Mina meddelanden och den statliga digitala brevlådan Min Myndighetspost.
 
Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att utveckla den gemensamma infrastrukturen för digital post för att möta framtidens krav. 
 
Sporras du av att jobba i team med engagerade kollegor från olika kompetensområden? Gillar du komplexa utmaningar och är bra på att hitta lösningar? Då är rollen som verksamhetsutvecklare inom Digital post något för dig!
 

Om jobbet

 
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till enheten för Digital post och e-handel. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med den myndighetsgemensamma infrastrukturen Mina meddelanden som möjliggör för myndigheter, kommuner och regioner att skicka digital post på ett säkert sätt till privatpersoner och företag. Du kommer också att arbeta med den statliga digitala brevlådan Min myndighetspost. Digg ansvarar för att utveckla och förvalta dessa tjänster.
 

Exempel på arbetsuppgifter

 
  • Utreda och analysera utvecklingsbehov från verksamhet och juridik
  • Driva och delta i förvaltnings- och utvecklingsinsatser
  • Genomföra behovsfångst
  • Arbeta med att etablera och förbättra interna processer
  • Samarbeta med och aktivt delta i arbetet med utvecklingsteam
  • Samverka med andra myndigheter och privata aktörer
  • Utveckla och stötta det agila arbetssättet inom teamet

 

Om dig

 
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:
 
  • Ansvarstagande - Du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina
    handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra inriktning när förutsättningarna förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt
    ansvar och gör det som behöver göras
  • Samarbetsförmåga - Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande
  • Kreativ - Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat
  • Problemlösande analysförmåga - Du arbetar bra med komplexa frågor. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem

Krav

 
  • Erfarenhet av arbete med utveckling och förvaltning av digitala tjänster i tätt samarbete med utvecklare och arkitekter
  • Erfarenhet av utveckling inom IT och verksamhet där teknik, juridik och säkerhet är centrala områden
  • Erfarenhet av att genomföra utredningar, och kravanalyser
  • Erfarenhet av metoder för behovsinsamling och verksamhetsutveckling, som till exempel att leda workshops, utforma enkäter, genomföra processkartläggning och processutveckling
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av agil utveckling och agila metoder som scrum och kanban
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska - det innebär att du kan producera rapporter och annat material på den nivå
  • Uppgiften kräver och att du uttrycker dig på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren förstår

 

Meriterande

 
Erfarenhet av arbete med förvaltningsgemensamma digitala tjänster i offentlig förvaltning
 

Utbildning

 
Du har en akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
 
Placeringsort för den här tjänsten är Sundsvall, där vårt  huvudkontor ligger i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Resor förekommer men antal kan variera över tid.   
 
Vi erbjuder tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, med tillträde enligt överenskommelse. 
Säkerhet har hög prioritet för oss på Digg. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. 
 

Sök

 
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.
Sista ansökningsdag är 24 november 2024.
 

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Elin Hultkvist på tel 010 484 74 46. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.
Ansök här
Sista ansökningsdag 2024-11-24

Känner du någon som borde se denna annons? Dela!

Om Digg

Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

renew access